Plans changed - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu Plans changed - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu

Plans changed

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Ik kreeg al de vraag waar mijn volgende verslagje bleef en aangezien ik daar sowieso al net aan wilde beginnen is die hier dan :).

The Dutch market zaterdag 8 oktober was iets anders als dat ik verwacht had. Het was wel heel leuk om te zien en ze hadden ook best wel veel verschillende dingen, maar het was nogal klein opgezet. Het was in een soort clubhuis van de nederlandse gemeenschap hier. Er waren vooral heel veel bejaarde mensen dus ik Valentine en ik voelden ons daar wel heel erg jong. Anne vond blijkbaar de honingdrop die ik voor der had meegenomen wel erg lekker want ze had nog een zakje voor der zelf gekocht. Ook had ze peperkoek en een of andere worstjes gekocht. De worstjes smaakten als knakworstjes maar ze waren alleen een stuk dikker.
Ze verkochten er ook oliebollen dus die hadden Anne, Valentine en ik één met z'n drieën gedeeld. Ik had ook speculaas koekjes gekocht om ze hier te laten proeven, maar we hebben ze alleen nog steeds niet opgegeten.
Hierna had Anne ons nog na One Tree Hill gebracht, omdat Valentine dit nog niet gezien had.
De dag daarvoor had ze ons ook al allemaal 's avonds meegenomen naar Mount Eden. Dit was om de sterren en het overzicht op de stad te bekijken met alle lichtjes. Dit was wel erg mooi om te zien. Overal licht zover je kon kijken. Sterren waren er alleen niet zoveel omdat het vrij bewolkt was.

Die zaterdag avond hadden we ook een verrassing's verjaardags feestje van Saki, een van mijn huisgenoten. We gingen na een Koreaans restaurant en wij zaten daar al met een hele groep toen zij aan kwam met een vriendin. Zij dacht eerst dat ze gewoon met haar zou gaan uit eten. Ze was al helemaal verbaasd toen ze het restaurant in kwam en ons zag zitten en toen we met een cake met kaarsjes kwamen aanzetten begon ze zelfs te huilen van blijdschap :). Ze kreeg er alleen ook bloedneus van dus dat was iets minder..

Op zondag wilden Valentine en ik dus naar dat Maori festival gaan waar ze op school over verteld hadden, maar op school zeiden ze dat het om 5 uur zou beginnen.. Wij kwamen daar dus met de bus aan om 5.20.. En toen zei de jongen van het parkeren dat het al om 4 uur was afgelopen...!!!
En op zondag rijden de bussen maar om het uur.. Dus dat betekende dat we of 50 minuten konden wachten waar verder niks te doen was, of dat we 40-50 minuten naar huis konden lopen. We hadden maar besloten om naar huis te lopen aangezien het weer toch best goed was.

Zaterdag 15-10 was er de eerste halve finale rugby. Deze was tussen Frankrijk en Wales. Ik had het samen met mensen van school (waaronder ook een hoop Franse) in een Frans café/restaurant gekeken. Ik kwam er wel achter de Franse ontzettend nationalistisch zijn.. Dus dat was ook wel heel mooi om te zien. En al helemaal omdat Frankrijk de wedstrijd won :).
Op zondag was ik met 2 meisjes naar de fanzone geweest. Er staat hier een ontzettend grote rugby bal waar ze een film in laten zien over de rugby world cup en over Nieuw-Zeeland. Hier wilden we in eerste instantie eigenlijk naar toe gaan. Er stond alleen zo'n lange rij dat we besloten dat toch maar een andere keer te doen. Verder waren er op het terrein nog een heleboel "tentjes" van de sponsors. Zo had DHL iets waar je iets op kon laten schrijven en wat je ook als klap iets kon gebruiken, Heineken had een bar, Mastercard had een speciale mastercard vip club waar je alleen in kon als je een mastercard had en zo waren er nog een paar verschillende dingen. Ook hadden ze een groot podium waar verschillende Nieuw-Zeelandse artiesten. Aangezien het een ontzettend mooie dag was besloten we maar om voor het podium te gaan zitten en van het zonnetje en de muziek te genieten.
's Avonds was de andere halve finale van N-Z tegen Australië. Dit had ik met wat mensen van school in een van de fanzone's op een groot scherm in de stad gekeken. Nieuw-Zeeland won gelukkig dus ze stonden gister tegen Frankrijk in de finale.

Dinsdags de 18e zijn we toen toch nog naar de rugby bal geweest. We moesten als nog 2 uur in de rij staan, waardoor we ook 10/15 minuten te laat op school kwamen (Waar de leraar gelukkig geen probleem van maakte), maar dit was het wel waard. Er konden zo'n 200 mensen in de bal en je kon of op de grond gaan liggen of aan de zijkanten waren ook banken waar je op kon liggen. De film was overal waar je kon kijken op de muur en op het plafond. De film had ook een soort van 3D effecten waardoor het wel heel mooi was om te zien.
Op woensdag hadden we als Ilab les (computer les), les in hoe je met een Ipad om moet gaan. Maar precies tijdens deze les ging plotseling het brandalarm af.. We dachten eerst, o zal wel een oefening zijn.. Maar toen we buiten stonden kwamen er opeens 6 brandweer wagens aan zetten!
Nadat de directeur en de brandweermannen het gebouw helemaal onderzocht hadden bleek dat er helemaal geen brand was.. Ik hoorde mensen zeggen misschien dat er iemand op de wc gerookt had ofzo of dat iemand "per ongeluk" het brandalarm knopje in had gedrukt, maar dat denk ik eigenlijk allebei niet. En al helemaal niet omdat de volgende weer het brandalarm afging zonder duidelijke reden.. Deze keer kwamen er alleen maar 4 brandweer wagens ;).

Vrijdag de 17e zou ik met mijn kamergenootje een reis naar het zuiden gaan boeken.. Ja je leest het goed ik ga een reisje van 12 dagen na het zuiden maken na mijn cursus!!
http://www.magicbus.co.nz/?/transport-passes/new-zealand/north-south/
Dus voor de degene die dat erg vinden.. jullie zullen me nu nog 12 dagen langer moeten missen. Ik kom nu als het goed is de 23e terug.
Maar we wilden dus die reis gaan boeken,,, Maar je moet hier bij elk dingetje dat je doet 18 zijn.. Dus we konden het niet boeken want we hadden eerst een geschreven brief van onze ouders nodig die duidelijk maakte dat ze er in toestemde dat we dat reisje gingen doen. Dus nadat onze ouders zo lief waren geweest om even snel een brief te schrijven en in te scannen en door te mailen. Konden we op Zaterdag dan toch ons reisje boeken. Toen kwam er alleen het volgende probleem dat Valentine's bankpas problemen had dus dat ik vast $350 dollar voor moest schieten waardoor we dus niet meer genoeg geld hadden om voor beiden een vlucht en veerboot te boeken, dus dat moeten we nog even doen. Hopen dat alles dan wel gaat lukken anders weet ik ook niet wat dat moet betekenen.. ;).
's Avonds was de bronzen finale tussen Australië en Wales, dit hadden we met het hele "gezin" in een hotel gekeken waar Anne ook altijd de andere wedstrijden kijkt. Australië had deze wedstrijd gewonnen.

Op zaterdag had Anne ons meegenomen naar de art gallery hier in Auckland. Was wel mooi om te zien en ze hadden ook nog best wel wat schilderijen van Nederlandse schilders dus dat was wel leuk om te zien.
Daarna hadden we dus die reis geboekt. We wilden eigenlijk gewoon op de zaterdag na mijn laatste schooldag gaan, maar als we op zaterdag gingen kwamen we niet uit met de vluchten, dus nou moeten we op vrijdag gaan. Ik moet dan even met school regelen dat ik mijn papieren enzo een dag eerder krijg, maar ik denk niet dat dat een probleem is aangezien de laatste schooldag geen verplichte lessen meer zijn..
Als avondeten Hadden we een picknick op Mount John. Dit was omdat de 2 Thaise meisjes die hier voor 3 weken met school waren zondag weg gingen.

Gister was het dan eindelijk de dag van de grote finale! In de ochtend moesten we eerst de 2 Thaise meisjes uit zwaaien. In de middag hadden we met z'n 6'en de fan trail gedaan. Dit was een route van 5 km van het centrum van de stad naar Eden Park (het stadion). Als je deze route liep op een wedstrijd dag was er onderweg van alles te zien. De studenten van de universiteit van Auckland hadden er een tentoonstelling van wat ze gemaakt hadden, er waren verschillende muziek voorstellingen en de sponsors hadden dingen die je tussendoor kon doen.
De terugweg hadden we toch maar gewoon de bus genomen want we wilden wel op tijd voor de wedstrijd terug zijn. De wedstrijd hadden we weer in het centrum buiten op een groot scherm gekeken. Het was wel echt ontzettend spannend want tot op de laatste minuut was het niet zeker wie er ging winnen. Uiteindelijk hadden de All Blacks (N-Z) met 9-8 gewonnen! Daarna was het natuurlijk groot feest.. Er was alleen buiten op straat niks georganiseerd en hier moet je voor iedere club, bar en kroeg 18 zijn en ze controleren echt ontzettend streng. Zelfs als je 18 bent en je hebt je rijbewijs of ID in plaats van je paspoort laten ze je buiten staan..! Dus dat betekende dat ik vrij weinig kon doen dus we zijn met onze huisgenoten na wat in de stad rondgelopen te hebben toch maar naar huis gegaan.
Maar het was wel indrukwekkend om te zien al die mensen die feest vierden, over straat liepen, zongen en weet ik veel wat nog meer.

Vandaag was het labour day, dus iedereen had een dag vrij.
Over Queen Street hadden ze 's middags een parade van de all blacks. (Queen Street is de winkelstraat en hoofdstraat zeg maar.) Valentine en ik zijn er samen naar toe geweest, maar het was zo druk dat je amper iets kon zien. Ik heb een paar hoofdjes gezien en een paar wazige foto's kunnen maken, maar voor ons was het verder niet zo speciaal.

Morgen weer naar school toe na een lang weekend en hopen dat deze week niet weer het brandalarm onnodig afgaat.

Donderdag hebben we ook weer een toets, en onze leraar had er wel vertrouwen in dat we een niveau omhoog konden. Dus dat zal verder wel goed komen denk ik :).

Groetjes hier uit het zonnige Auckland :).

  • 24 Oktober 2011 - 17:41

    Mam :

    suc6 met je toets!

  • 25 Oktober 2011 - 13:55

    Miriam En John:

    proficiat met de All Blacks. ze hadden zondag wel erg veel mazzel he? maar het feest zal er niet minder om geweest zijn.
    mooi dat je de extra trip nog hebt kunnen boeken. geniet er flink van!!!

  • 26 Oktober 2011 - 18:15

    Martien Bongers:

    Hallo Iris.
    het is daar aan de andere kant van de wereld wel leuk zo te lezen in je reisverslagen.
    Als je maar niet in het engels gaat dromen anders kom je mischien niet meer terug.
    Ben intussen ook weer een jaartje ouder geworden Opa en Oma hadden het niet vergeten .
    Opa was een beetje grieperig en ging aan de borrel.
    dus wel een beetje bier over.
    Nog veel plezier daar en ook nog een beetje studie.
    Groeten vanuit Merselo.

  • 26 Oktober 2011 - 18:32

    Iet Cremers:

    Hallo Iris
    Zojuist je site bekeken. Wat een belefenissen. Jij maakt veel mee. Dit vergeet je nooit meer!
    geniet ervan en veel plezier.......Iet

  • 29 Oktober 2011 - 16:23

    Mam:

    hello,
    Everythin is oké here.
    Als je foto's van de hike wilt zien, ze staan op de site van SJMO.
    (oirlo.dorpenvenray.nl/sjmo)
    doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 40565

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 22 December 2014

Stage Malta

12 Augustus 2011 - 23 December 2011

Cursus engels

Landen bezocht: