Het weer wordt beter en beter :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu Het weer wordt beter en beter :) - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu

Het weer wordt beter en beter :)

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

07 November 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hello everybody!

De toets op donderdag ging goed! We zijn nou met de hele klas naar C1,1 gegaan :). Ik moet zeggen dat dat ook al meteen een stuk beter klinkt dan B2.
Ik had alleen helaas dezelfde leraar gehouden. Aangezien ik hem ook voor mijn cambridge lessen heb, dus voor praktisch alle lessen wilde ik graag van klas wisselen.
De onderdirecteur snapte mij wel en ik ben dus sinds deze week in een nieuwe klas.
Het begon alleen vanmorgen niet zo goed want mijn telefoon was 's nachts uitgevallen, dus mijn wekker ging niet af... Mijn les zou dus eigenlijk om 11.40 begonnen, maar ik werd om 12.15 wakker..!! En als ik de volgende les van 1.40 wilde halen moest ik om 12.30 thuis gaan, dus dat was nogal een gehaast vanmorgen, maar gelukkig voor de volgende les toch nog op tijd gekomen.
Haar lessen waren wel al beter als die van de andere leraar :).

Het weekend na de toets (28e t/m 30e) was ik met 3 andere meisjes naar Coromandel gegaan. Esther en Mariska zijn beiden uit Nederland en Annika uit Duitsland.
Na school gingen we de auto ophalen en daar gingen we dan.. Mariska reed de heenweg, ze had behalve 3 minuten hier verder nog niet gereden dus dat was op het begin wel even spannend. Gelukkig ging dat allemaal goed :).
In de avond kwamen we in ons hostel aan, Anchor Lodge in Coromandel Town. Het was een erg leuk hostel, het was een beetje als een klein jungle dorpje :). En ze hadden zelfs een klein zwembadje en jacuzzi!!

's Avonds hadden we pannenkoeken gebakken en hadden Mariska en ik al gekeken wat we de volgende dag een beetje wilden gaan doen.
Het was alleen een beetje jammer dat het regende in de ochtend. Toch zijn we maar gewoon gegaan om het beste van ons weekend te maken.
Als eerste zijn we naar een treintje gegaan. Dit was een klein open treintje die door de bergen ging. Op het einde had je een mooi uitzicht over Coromandel Town en de natuur daar allemaal. Voor de tour kregen we een poncho en omdat het daarna nog steeds wat regenden hadden we gevraagd of ze die daar ook verkochten. Ze waren $2,- per stuk dus we besloten ze maar te kopen voor als het nog zou blijven regenen.
Na het treintje zijn we naar iets met een waterrad gegaan. We wisten van te voren niet wat het precies inhield, maar het leek ons wel interessant.
Bij het waterrad aangekomen, zijn we naar boven gelopen. Hier konden we geen waterrad vinden. Dus wij weer terug en toen kwam er een vrouw aanlopen die zei dat de tour zo zou beginnen. Mariska vroeg hoe duur de tour was en die was $10,-, dus dat zij wilde dat wel doen. Ik was nog aan het twijfelen of ik het zou doen. Ik dacht namelijk in het begin dat hij ons alleen het waterrad zou laten zien, ik had dus niet zoveel zin daar $10,- voor te betalen. Toen die man van die tour kwam, had Mariska gevraagd wat het precies inhield. Hij zei dat hij een heleboel ging vertellen over de geografie van Nieuw-Zeeland en over de goudwinning. Dat leek me toen toch ook best wel interessant en ik sloot me bij Mariska aan. Het was leuk! Hij heeft heel veel verteld over de aardbevingen, de goudwinning in Coromandel en uitgelegd hoe de goudwinnign precies ging. Hierna zijn we in een 'fabriekje' gegaan waar hij liet zien hoe het goud winnen nou precies ging. Heel interessant allemaal. Na twee uur waren we klaar en zijn we naar buiten gegaan. Esther en Annika zaten buiten te wachten en we zijn de auto in gegaan, op zoek naar de waterval.
Sinds dat we bij het waterrad aankwamen was het gelukkig droog en ook de rest van het weekend bleef het droog en zonnig, De poncho zit nog steeds in z'n verpakking en ligt nou in de kast :).
Bij de waterval aangekomen zijn we naar beneden geklommen, over een glibberig trappetje waar Annika nog uitgleed. De waterval was wel leuk, maar niet erg spectaculair. Toen zijn we weer naar boven geklommen om uiteindelijk een gewone weg naar de waterval te vinden. Hier ook nog even heen gelopen, waar Annika weer uitgleed :). Hierna zijn we iets verder gereden en ergens het bos ingelopen, waar we naar kauri tweelingbomen gingen kijken. Dat waren twee losse bomen, die samen voegen om dan tot een boom door te groeien. Erg indrukwekkend en groot! Toen we weer bij het hostel aankwamen zijn Mariska en ik de jacuzzi in gegaan. Heerlijk! S' avonds hadden we spaghetti gekookt en hebben Mariska en ik plannen gemaakt met wat we graag wilden doen.
Mariska had een boottochtje van 2,5 uur gevonden in Whitianga die langs alle baaien daar ging.

De volgende dag zijn we hier dus naartoe gereden. Esther en Annika wilden helaas niet mee, maar omdat wij dit met z'n 2'en toch wel heel graag wilden doen hadden we bedacht om ons op te splitsen zodat we allemaal iets konden doen wat we wilden. We zijn ook langs Cathedral Cave gekomen. Dit is de baai waar een scene van de film prince Caspian is opgenomen. Toen konden we daar ook nog even snorkelen in de Pasific Ocean. Je kon alleen niet echt onder water zwemmen. Als je probeerde om naar beneden te gaan was de druk van het water door al het zout zo hoog dat je weer heel sterk omhoog dreef. Ik heb dus ook nog even heel lekker als een zeester in het water gelegen :).
Na de boottocht zijn we doorgereden naar de hot water beaches waar Coromandel toch ook wel om bekend staat. Het is een plaats op het strand waar een waterbron zit. Als je hier dan omheen graaft kwam er warm water naar boven waar je lekker als in een spa in kon zitten. Hier hebben we dus ook nog lekker gezeten en ik denk dat daar mijn benen ook verbrand zijn, maar nu zijn ze in ieder geval wel mooi bruin. En ik denk dat dat voor de eerste keer van mijn leven is dat mijn benen bruin zijn!
Hierna weer terug gereden naar Auckland. Ik was ontzettend moe toen ik weer thuis was, maar ik heb ook een erg leuk weekend gehad!

Op maandag avond kreeg Valentine te horen dat haar opa was overleden! Dit was wel even heel erg moeilijk voor haar. Ze wist wel al dat het niet lang meer ging duren en hij was al jaren ziek, maar ze was er natuurlijk nog steeds kapot van! Dat was dus voor iedereen in het huis ook wel even lastig hoe we daar mee om moesten gaan. Gelukkig gaat het nu wel al weer beter met haar!

De dinsdag erna wilde Anne een picknick met ons doen, dit was ook een beetje als een sorry omdat ze de week ervoor een paar dagen voor werk weg was geweest. Het had alleen de hele dag geregend, dus dat was niet erg handig voor een picknick. Daarom had ze voor ons een film gehuurd: No strings attached. Deze hebben we dus met z'n allen gekeken en dat was wel erg leuk!

Donderdag's had ik een afscheid etentje van Ana Carolina uit Brazilië. De week ervoor hadden we ook al een afscheid etentje van Kathi uit Oostenrijk en toen had Carolina ontzettend lekkere lasagne gemaakt. Deze had ze dus voor de eigen afscheidsetentje ook gemaakt. Ik heb het recept al gevraagd zodat ik hem thuis straks ook eens kan proberen :)! Het was verder een erg gezellige avond en ze gaat nog niet meteen weg dus het was gelukkig geen echt afscheid.

Op zaterdag hadden 2 jongens van school een bbq op het strand georganiseerd. Dit was wel erg leuk! Er waren zo'n... uhm.. ik denk wel minimaal 50/60 man dus dat was wel erg gezellig. Ze hadden pasta salade, gebakken aardappelen, worstjes, kip, gekookte eieren en chocolade cake. Het was dus wel erg goed georganiseerd en erg leuk. Het weer was zaterdag ietsje minder maar met je jas aan was het prima te doen. Er waren zelfs mensen die alsnog gingen zwemmen.

Voor zondag was ik door 2 meisjes gevraagd of ik mee wilden naar een winkelcentrum. Om daar te komen had ik nog een hoop problemen met de bussen maar dat gezeur zal ik jullie besparen. Het kwam er op neer dat ik de heenweg nog ongeveer een uur en een kwatier heb kunnen lopen en dat we voor de terugweg bijna 2 uur op de bussen hebben moeten wachten..
Maar het winkelen zelf was wel erg gezellig :). We waren uiteindelijk maar met z'n 2'en omdat dat andere meisje ziek was.
Het is alleen zo jammer dat ik hier wel moet op letten wat ik koop want m'n koffer was de heenweg al te klein..

Hoe gaat het in Nederland verder nog?
Zijn er nog spannende dingen gebeurd? :).

Oja het tijdsverschil is nou trouwens ook 12 uur geworden! Toen ik hier aankwam waren het er maar 10, maar toen wij in september naar de zomertijd gingen en jullie vorige week naar wintertijd zijn het er nu 12.

Oja en nog een ding wat me hier wel is opgevallen! Ontzettend veel mensen hier hebben hun eigen gemaakte nummerbord. Ik zie er hier per dag meestal tussen de 5 en 10. Misschien ligt dat ook wel eraan dat de wijk waar ik woon best wel rijk is, maar ook in andere wijken zie je er best wel. Veel mensen hebben gewoon hun achternaam, maar er waren ook wel wat grappige:
-Soo hot -> en in de auto zat een oude man, die absoluut het tegenovergestelde was :)
-Im 4 him
-buttom
-nzbcf2 -> new zealand breast cancer foundation
-miaoow
-gstring
-drmgrl
-4 her 2
-Winner
-Mummsy
en er zijn ook bedrijven die hun naam op de nummerplaat van de bedrijfswagen hebben.

Bye Bye Iris

  • 07 November 2011 - 13:45

    Mam:

    heej meissie,
    Hier in Oeldere loopt alles op rolletjes.
    Het slotconcert van Rowwe Hèze is net achter de rug. Bas is er niet heen geweest maar de rest van zijn groep wel.(hij was vergeten een kaartje te bestellen :(.
    Vanaf vrijdag barst hier het carnavalsseizoen weer los. Dan is er in de Terp een speciale opening i.v.m. 11-11-11. Zaterdag hebben we het vorsteroadsbal in Leunen dit jaar.
    Heb je de foto's van de hike nog bekeken?
    groetjes uut Oeldere

    p.s. er is een verrassing onderweg van opa en oma en van pap en mam :)

  • 07 November 2011 - 13:47

    Wendy:

    Leuk verhaal iris! Volgens mij vermaak jij je daar wel haha aan de foto's te zien! Goed zeg, dat je weer een niveau omhoog bent gegaan, proficiat! Hier gaat ook nog alles goed. We hebben net toetsweek gehad en die is vandaag gelukkig afgelopen, ben benieuwd wat ik allemaal haal, maar verwacht er niet heel veel van! Zaterdag naar RH geweest, dit was natuurlijk weer een mooi feestje! Verder ben ik ook bezig met m'n rijlessen, ik moet iedere donderdag en zaterdag lessen. Helaas heb ik donderdag weer mijn theorie-examen, dus hopelijk gaat het dan beter als de vorige keer haha. We zullen zien! Veel plezier daar nog, geniet ervan want voordat je weet is het voorbij! dikke kus xx

  • 07 November 2011 - 20:54

    Miriam En John:

    Ha Iris,

    Errug leuk om weer een verhaal van je te lezen, je schrijft ook grappig en enthousiast, volgens mij ben je het daar nog lang niet moe.
    Ik hoorde van je moeder dat je nog wat langer blijft, hartstikke leuk dan kan je nog wat meer genieten van het nieuw zeelandse leven.
    Hier in Venray loopt alles op rolletjes, we hebben hier in het weekend oktoberfeste gehad, veel duitse muziek en bier, heb er vandaag wel een beetje last van gehad, maar was wel supergezellig, misschien volgend jaar weer , maar dan wel in de dirndl jurk van je moeder.....
    Heel veel groetjes van Miriam en de rest van de fam.

  • 19 November 2011 - 17:23

    Anja Thei:

    Ha die Iris

    Ik schaam me dood zeg !! dat ik zo lang niets heb laten horen hier van de Zandhoek.maar daar zijn we dan.
    Vanavond vieren Thei en John samen hun verjaardag in de sfeer van St nicolaas nou dat is toch een top idee hé ieder heeft een gedicht en een kado van 5 euro Ik ben al helemaal zenuwachtig,Mirjam en ik hebben alles klaargemaakt voor het gourmetten,ik hoop dat we niet te veel onder de rook bedolven raken want we zijn met 24 pers, bij John in huis dus dan weet je het wel.Voor Moniek begint de tijd ook al op te schieten haar vlucht kruist zich met die van Maud, Maud gaat nog naar Curacou maar helaas is Moniek daar dan nog niet.
    En voor jou begint de tijd ook af te lopen ! je zou nog wel eens heimwee kunnen krijgen als ik al die prachtige foto's zie.Evelien heeft de eerste twee voldoendes binnen van haar toetsen dus daar zijn we beren trots op. Ze heeft er ook heel veel voor gedaan, nu de rest van de punten nog
    dat is nog even afwachten.Met je Ome Theo gaat ook alles zijn gangetje je weet wel zijn uitspraak (hard werken en geen zak verdienen) maar we leven nog want ik breng nu het grote geld binnen met mijn werk bij Dichterbij wat ik nog steeds met veel plezier doe het is erg afwisselend.
    Daan gaat op concours met de drumband sinds 15 jaar dus dat wordt spannend

    Je verhalen moet ik nog op mijn gemakje lezen,maar ik moest eerst jou dit bericht sturen.
    Wij gaan nu naar het feestgedruis in venray en hopelijk tot schrijfs

    Dikke knuf van ons allemaal

    Anja

  • 21 November 2011 - 08:32

    Mam:

    De drumband is gisteren Limburgs kampioen geworden!
    Met 85 punten, waardoor ze nu gepromoveerd zijn.

  • 21 November 2011 - 08:38

    Wilma:

    Hoi Iris,

    Hier een berichtje uit Oostrum,
    Heel leuk op te lezen wat je allemaal meemaakt, dit is niet gering, en dan ook nog genieten.Super!!!!!!
    Bij ons gaat gelukkig alles zijn gangetje, leuk sinterklaas gehad bij John en Miriam, Anja en Theo.
    Lekker gegeten, en stoere kadootjes.
    Maud heeft het ook erg goed naar haar zin in Aruba, ze is nu 5 daagjes in Maimi, en we gaan haar zaterdag zien.
    Wij vinden het ook wel spannend.
    Anouk heeft stage in Boxmeer bij `Dichterbij` wat ze ook heel leuk vindt, dat is mooi meegenomen.
    Iris, ga nog genieten van alles wat komen gaat, heel veel plezier.
    Groetjes en tot ziens, Anouk Jan Wilma

  • 22 November 2011 - 21:32

    Hetty:

    Leuk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik hoop dat je nog een paar leuke en leerzame weken hebt.

  • 26 November 2011 - 18:00

    Wies Willems:

    Ha Iris
    Geweldig dat het allemaal zo goed gaat.
    Geniet van alles want dit nemen ze je niet meer af.
    De Sinterklaasavond vorige week was erg leuk en gezellig. Iedereen had er iets leuks van gemaakt.
    Vanavond komt de kleine Lola logeren.
    Linda vind het wel spannend want het is de eerste keer dat ze 's nachts niet thuis is, maar dat wend ook wel.
    Verder gaat hier alles zoals het moet gaan
    Groetjes Wies

  • 08 December 2011 - 07:54

    Mam:

    heej, waar blijft de rest van die spannende verhalen? :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 40564

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 22 December 2014

Stage Malta

12 Augustus 2011 - 23 December 2011

Cursus engels

Landen bezocht: