1/4 zit er al op! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu 1/4 zit er al op! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu

1/4 zit er al op!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

12 September 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag heb ik er alweer precies 1/4 van mijn tijd hier opzitten! En ook al wat activiteiten.

Wat wel grappig is, is dat als je zegt dat als je van Nederland komt dat het dan meteen is van aahh, seks, drugs en alcohol. En het enige Nederlandse product dat hier te vinden is, is uitgerekend Heineken bier. haha.

Ook heb ik hier al wat natuur bewonderd. De 26e ben ik naar One Tree Hill geweest met mijn "pleegmoeder". (de enige boom die er trouwens ooit stond is al omgekapt ;). En de dag daarna ben ik met 2 meisjes naar Mount Eden geweest. Dit is een oude vulkaan krater. Op beide bergen had je een ontzettend mooi uitzicht op de stad.
Op Mount Eden zijn we nog 2 Nederlandse en 1 Duits meisje tegengekomen. Zei werkten hier alle drie als au pair.

Het weekend daarop (3-9) kon je het Nieuw-Zeelands rugby team ontmoeten. Hier was niet zo heel veel aan, eerst kwam er een zangeres die wel ontzettend mooi kon zingen maar dat meer iets was voor als je op de bank lag en wilde slapen en daarna was er vooral gespeech van mensen van het team. En Bij het handtekeningen vragen kon je onmogelijk bijkomen, want het was wel ontzettend druk.

Toen wilden we de dag erna eigenlijk onze vlucht na Wellington boeken, want alle winkels zijn hier gewoon open op zondag. Maar het reisbureau natuurlijk niet..
En toen we dit in de volgende week wilden doen kwamen we er achter dat nu met de rugby world cup alles naar Wellington en in Wellington 3x zo duur is. Dus nu gaan we dit weekend in plaats van na Wellington 3 dagen naar het noorden: http://www.magicbus.co.nz/?%2Fmagicconnections%2Fbay-of-islands%2Ftotal-northland%2F
Dit kon wel alleen maar van zaterdag tot en met maandag, dus dit betekent dat ik een dag school moet missen. Maar dit was zo geregeld. :)

Afgelopen vrijdag was hier de opening van de Rugby World Cup. Dit was wel heel spectaculair. Ik heb dit bekeken in het centrum van Auckland zelf. Eerst kwamen de Maori in een heleboel boten aan en zei gingen hun openingsdans doen, de HAKA. Wij zaten op een pier dus we hadden goed uitzicht op de boten maar bij de dans was het te druk om te kunnen zien wat ze deden.
Na de dans hebben we nog wat over de pier rondgelopen en naar de boten gekeken. Hierna hebben we gegeten en daarna was er een grote vuurwerkshow. Dit was wel erg mooi! Het was wel overal echt super druk.. Gelukkig had ik voor de wedstrijd een goeie plek voor het scherm zodat ik het, zover ik rugby kan volgen, kon volgen. Het was een wedstrijd tussen Nieuw-Zeeland (The All-Blacks) tegen Tonga.
Het probleem was alleen dat ik uitgerekend die dag mijn telefoon was vergeten en je daar met 50.000 man ofzo om je heen iedereen kwijt raakt. En aangezien het onmogelijk was om ze terug te vinden, aangezien ik ook geen idee had waar ze waren, ben ik maar naar huis gegaan. Maar dit was ook een beetje een probleem want door de drukte reden de bussen niet of nauwelijks. Mijn bus zou naar een tijdelijk busstation gaan. Dus ik daar wachten van 11 tot 11.45 maar er was geen enkele bus te zien. Ook niet degene die er normaal ook zouden komen. Dus ik aan de politie vragen of zei iets meer wisten maar zij zeiden ook al, er is een grote kans dat ze niet meer komen. Dus ik vroeg kan ik dan beter de trein van hier naar "newmarket" nemen? ( dat is ongeveer halverwege op mijn busroute ofzo.) Maar hij zei dat die ook niet zeker wist of de treinen wel reden... Dus ik toch maar naar de trein lopen, en toen kwam ik ondertussen langs mijn normale busstop en op de elektronische bord stond dat de bus wel gewoon moest komen. Dus ik aan die mensen die ook aan het wachten waren vragen of die kwam, en die zeiden ja als het goed is wel. Dus ik maar bij deze busstop wachten. Bleek dat hier ook flyers op de grond lagen van een tijdelijk busstop maar een andere als waarvan ze mij de flyers gegeven hadden! Maar het was te laat om daar nog natoe te lopen en aangezien de mensen bij de busstop zeiden dat de bus wel zou komen bleef ik daar maar. Maar mijn bus kwam natuurlijk niet opdagen dus heb ik maar de bus naar "newmarket" gepakt. Maar toen ik in de bus zat en die helemaal propvol zat wilde die in het begin nog niet eens starten! Maar uiteindelijk reed die gelukkig toch nog. maar ik moest daarna nog wel meer dan 1 uur lopen, midden in de nacht in mijn eentje over straat! Dus dat was wel een geslaagde avond, haha.
Ach het was iets wat ik niet had willen missen! Rugby is voor de mensen hier net zoiets als dat voetbal voor ons is dus de sfeer was echt geweldig. En The All-Blacks wonnen dus dat was helemaal mooi.

En gister wilden we eigenlijk een dagje na Waiheke island, maar toen regende het de hele dag. Dus toen hebben we maar besloten om met z'n 3'en te gaan winkelen =D!
Ik heb nu hele lekker warme sloffen gekocht zodat ik hier in huis geen koude voetjes meer krijg!

Zaterdag gaan we dus naar het noorden toe dus ik hoop dat het weer dan wat beter is. Maar als het goed is, is het in het noorden warmer dan hier.

Ook beginnen er langzaam maar zeker meer Europeanen te komen, dus dat is wel leuk. Want de Aziaten zijn verder wel heel aardig maar ze blijven een beetje in hun eigen groepje hangen, ook als je contact met ze probeert te maken. Ik heb verder nog geen Nederlanders gezien maar ik dacht dat er vandaag wel gekomen waren.
Aan de ene kant is dit wel fijn, maar aan de andere kant ook wel jammer. Nu moet ik namelijk wel engels praten, maar met andere Nederlanders ga je toch snel over op Nederlands..

Greetings From New-Zealand!!

  • 12 September 2011 - 12:26

    Wilma:

    Nou, zo te zien heb je het wel errig goed naar je zin, alleenhet reizen is soms een beetje (veel) onoverzichtelijk! Wel knap opgelost trouwens, maar je moet wel een beetje conditie hebben volgens mij.Leuke foto's weer, het zijn wel euke dingen die je mee maakt! Geniet maar lekker daar!
    Groetjes uit Boxmeer van ( nog steeds geen oma ) Wilma

  • 13 September 2011 - 15:10

    Wendy:

    Wat een verhalen zeg, echt super leuk om te lezen! Volgens mij heb je daar al een hoop leuke dingen meegemaakt. En de tijd gaat ook echt zo snel, gewoon al 1/4 is voorbij! Hier gaat ook alles goed, we zijn weer helemaal aan het schoolleventje gewend haha! Ben benieud hoe je engels is, maar dat gaat wel goed als ik je vorige verhaaltje lees! Heel veel plezier bij je reisje naar het noorden, en ik hoor wel hoe het daar was. Veel liefs uit oeldereeee

  • 14 September 2011 - 08:36

    Iris Willems:

    Het is altijd fijn als mensen hun beloftes nakomen en opeens besluiten het weekendje weg te cancelen omdat ze niet genoeg geld hebben.. Dat word geen Bay of Island voor mij dit weekend... :(

  • 14 September 2011 - 09:23

    Wilma:

    sympathiek, daar zit je dan!
    Wij vertrekken morgen naar de Elzaß, een hele reis. Opa en oma zijn daar al.
    Ga ik met oma naar een giga patchwork tentoonstelling daar. Hopelijk heb je toch nog een leuk weekend, maar dat is jou wel toevertrouwd!
    Groetjes (nog steeds geen oma) Wilma

  • 14 September 2011 - 15:01

    Mam:

    Nou, daar zit je dan. Leuk van dat meisje dat ze eerst ff haar financiën checkt voor ze wat afspreekt. Zijn er geen andere liefhebers?
    Hopelijk kun je met die europeanen die binnenkort komen betere afspraken maken. Hier gaat alles z'n gangetje. De nieuwe koelcel is op de duer na klaar. Bas gaat trouwens volgende week met school naar de Ardennen surveivelen. Er is van oma een dikke brief onderweg, dus houdt de brievenbus maar in de gaten!
    kusjes van ons allemaal.

  • 14 September 2011 - 18:55

    Gea:

    Leuke avonturen Iris! Misschien kun je de volgende keer al een verslagje in het Engels doen....?:)

    groetjes en enjoy

  • 14 September 2011 - 19:13

    Wies Willems:

    Hoi Iris

    Waar blijft de tijd, alweer op de helft.
    Maar zo te zien gaat alles prima.
    Geniet van alles, zodat je er later met 'n fijn gevoel aan terug denkt.

  • 14 September 2011 - 23:44

    Iris Willems:

    Jeej, we gaan toch omdat we anders ma 50% van ons geld terug zouden krijgen :). Kregen we een nieuwe koelcel :o.
    En ik weet niet engelse verslagen slim zijn omdat waarschijnlijk niet iedereen het dan kan lezen. Haha.
    Wilma veel plezier op vakantie!!
    Xx

  • 19 September 2011 - 10:48

    Wilma:

    Hoi Iris,

    Leuk om dat allemaal te lezen, wat een avonturen, en het wordt alleen maar leuker????
    De lekkere warme sloffen hebben we in Holland ook bijna nodig, dus dat mis je zeker niet.
    Heel veel plezier, en wij blijven je volgen.
    Groetjes Anouk, Jan en Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 40555

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 22 December 2014

Stage Malta

12 Augustus 2011 - 23 December 2011

Cursus engels

Landen bezocht: