Toetsen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu Toetsen - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu

Toetsen

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 September 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Afgelopen vrijdag moest ik de plaatstingstoets maken voor het Cambridge examen. Je had de tijd van 8.40 tot 10.00. Ik deed de plaatsingstest voor het niveau FCE.

(First Certificate in English
Deze BLTC-cursus bereidt u voor op het Cambridge-examen First Certificate in English (FCE). FCE is een examen op bovengemiddeld niveau voor studenten Engels. Het vertegenwoordigt het derde niveau van de hoofdgroep van Cambridge-examens waarmee de algemene Engelse taalvaardigheid van beginners tot gevorderden wordt getest.)

Dit wat het niveau wat bijna iedereen deed, op 2 mensen na. Zei deden CAE.

(Certificate in Advanced English
Deze cursus bereidt u in één semester voor op het Cambridge-examen Certificate in Advanced English (CAE). CAE is een examen voor gevorderde studenten Engels . Het vertegewoordigt het vierde niveau van de belangrijkste groep Cambridge-examens.)

Ik was al klaar om 9.30 en ik vond het niet zo heel moeilijk, dus ik ging er ook wel al een beetje vanuit dat ik het gehaald had. Dus nou ging ik gister naar de resultaten vragen en nu blijkt dat ik de enige ben die de test gehaald heeft!! Je moest een minimum score hebben van 50%, ik had een score van 68%. Maar alle andere kandidaten hebben dus daar onder gescoord. Dit betekent dat ze geen cambridge klas kunnen openen aangezien er maar 1 persoon kan deelnemen. Dus waarschijnlijk Blijf ik nou gewoon de intensive cursus volgen tot het einde, maar dan krijg ik in plaats van dat ik nu bussiness class als extra vak heb, voorbereiding op het cambridge examen. Verder worden mijn leraren er wel opgewezen dat ik me op het cambridge aan het voorbereiden ben. Ook zal ik alleen nog maar les krijgen van de cambridge bevoegde docenten zodat zij weeten hoe ze er mee om moeten gaan.
Bij de voorbereidingslessen zullen waarschijnlijk wel meerdere leerlingen mogen deelnemen omdat ze hier de toelatingsscore 40% van willen gaan maken.
Ze weten nog niet precies hoe ze het willen gaan aanpakken, maar in ieder geval iets in die richting.

Verder had ik vanmorgen een toets om misschien een level omhoog te gaan, en volgens mij ging die ook wel goed. Als ik de toets goed gemaakt heb ga ik van level b2,2 na b2,3.
Dus ik ben benieuwd wat de uitslag is.

-> net de uitslag gekregen en ik heb 86/100 score dus als het goed is ga ik na het volgende level!!

Vanmiddag ga ik als het goed is een ticket naar Wellington boeken. De planning is dat ik samen met een meisje uit Argentinie een weekend daar naar toe ga. We hebben verder nog niet gepland wat we er allemaal gaan doen maar het duurt nog even want we willen 16 september gaan.

Ik vermaak me hier dus wel, en mijn engels blijkt dus ook wel goed te gaan.

Groetjes!!

  • 01 September 2011 - 07:59

    Wilma:

    Hé Iris, wat GOED!
    Kun je niet meteen door naar de cursus Advanced Engels?
    Als je zo doorgaat ben je over een maand al klaar met alles.....ha,ha.
    Ik zie wel dat je goed bezig bent daar. Geniet er maar lekker van!
    Groetjes Wilm
    p.s. Leuke foto's!

  • 01 September 2011 - 11:28

    Noortje Vollenberg:

    Irissss! Wouwie zeg. Je bent dus veel beter in Engels dan dat jij ons de heletijd heb zitten te vertellen!
    Wel gaaf natuurlijk, om te horen te krijgen dat je zo goed bent in Engels... Aan de andere kant is het natuurlijk wel jammer dat je plannen nou niet echt doorgaan, zoals ze gepland waren!
    Maarr....je zult vast alsnog heel erg veel leren en als je terug komt in Nederland weet je dan niet eens meer hoe je Nederlands moet praten en zal je tegen iedereen Engels willen gaan praten :p Een beetje opscheppen mag natuurlijk altijd ;) Anyway, nog veel plezier en ook in Wellington heee!

  • 01 September 2011 - 11:28

    Mam:

    heej,
    Proficiat! Jammer dat die anderen het niet zo goed hebben gedaan als jij.Misschien dat er bij die nieuwe mensen nog wel cambridgekandidaten bij zitten (als dat kan). vanavond gaan we met de Adventures onze 1e clubavond beleven. Het is de bedoeling dat we gaan vlotvaren, dus hopelijk blijft het weer vandaag zoals het nu is, lekker zonnig. Maud is vandaag vertrokken naar Aruba om daar stage te lopen. Dus zijn er nu 2 van Willems ver weg.
    groetjes en tot horens.

  • 01 September 2011 - 16:31

    Gea :

    He Iris, wat goed van je! Leuk om te horen dat het je het zo leuk hebt daar. Wij genieten mee!

  • 01 September 2011 - 17:02

    Wilma :

    Hoi Iris,

    Knap gedaan, en wij maar denken dat jullie moeite hebben met Engels !!!!!
    Maud is vanochtend inderdaad via schiphol naar Aruba vertrokken met paspoort (haha)
    Fijn weekend.

    Groetjes

  • 01 September 2011 - 17:36

    Opa En Oma:

    Hoi Iris
    Leuk dat we nu iemand in de familie krijgen waar we in het engels mee kunnen praten.
    Oma is je een letter aan het schrijven.
    Volgende week word ze geholpen aan de cystes.
    Groetjes oma en opa

  • 03 September 2011 - 20:31

    Wies Willems:

    Hoi Iris
    Wat 'n mooi verslag.
    Zo te lezen gaat alles goed,had ook niet anders verwacht.
    Jij bent toch ook 'n echte Willems,want die doen dat gewoon .
    Heel veel plezier en succes met alles.
    gr Wies

  • 04 September 2011 - 12:13

    Buma Alex:

    Heb mij door jou schuld weer de hele morgen bezig moeten houden met kijken naar jou en al die andere (wereld)vriend(in)en. Is bij mij op de boerderie weer al het werk blijven liggen. Maar ben toch blij, wordt hierdoor weer een klein beetje een wereldburger. Zie in ieder geval aan jou verhaal (en al die andere) dat het een ontzettend veel druk ligt op het studeren en dat het echte fuiven der maar niet van wil komen. Toch iets meer tijd aan gaan besteden zou ik zeggen. Hoop nog veel van jou te lezen en te zien.

  • 04 September 2011 - 15:22

    Anja En Theo:

    Ha die Iris
    knap werk allemaal zeg !!!
    Hier gaat alles zijn gangetje binnekort krijgen we er weer een tros katten bij dus als er bij jou liefhebbers zijn horen we dat graag .Vanmiddag zijn we naar Horst gefietst de winkels waren open en Thei wilde daar perse heen dat snap je wel???????? er was ook tiroler muziek nou het leek wel of ze alle bejaardenhuizen leeg gemaakt hadden Alle terassen zaten vol grijze duiven en kale kletskopjes.
    Evelien gaat deze week voor het echie aan de gang op de HAS . en ons Moniek is Maud haar taken aan het waarnemen in de vis/frietkraam .Ik ben benieuwt het is de eerste keer daar dus! nu ja we zien wel. Verder gaat hier alles op rolletjes en we houden natuurlijk al je verslagen bij.
    tot weer eens, nu ga ik aan maudje een babbeltje schrijven.

    Knuf van ons.

  • 09 September 2011 - 17:02

    Opa En Oma:

    Hoi Iris
    Heb je het smsje ontvangen.
    Oma is haar cystes en 5kg kwijt,
    Ze is maar 1 dag opgenomen geweest.
    Groetjes

  • 10 September 2011 - 08:24

    Anja En Theo:

    Ha die Iris

    Nou Oma komt ook makkelijk van haar gewicht af zeg.

    Met jou alles Oké Ben je al aan je uitstapje begonnen van het weekeind
    We zullen het wel horen.
    Hier is niet veel bijzonders gebeurd, daan is druk met zomaar pop en Evelien met de study natuurlijk .
    Ze probeerd nu haar rols roys te verkopen want die is voor een arme student te duur.
    Moniek zegt net dat ze niet veel nieuws heeft dus dat moet de volgende keer dan maar weer.
    Nou Iris een dikke knuf van ons allemaal
    Anja

  • 06 Oktober 2011 - 19:45

    Wilma:

    Hoi Hoi Iris,

    Zo te lezen hoef je geen minuut te vervelen.
    Klinkt allemaal heel leuk.
    Ga lekker door met genieten.

    Groetjes Anouk, Jan, Wilma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 40556

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 22 December 2014

Stage Malta

12 Augustus 2011 - 23 December 2011

Cursus engels

Landen bezocht: