De eerste 2 weken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Iris Willems - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

De eerste 2 weken zitten er al bijna op..
Ik heb al een heleboel mensen leren kennen en ik kan ook wel merken dat mijn engels er iets op vooruit gaat.
De lessen zijn in ieder geval een stuk beter dan die op het raayland. haha.
Ze zijn hier een stuk vrijer met alles, de klassen zijn kleiner dus dat is wel fijn werken, en ook de lessen zelf zijn heel anders.
Ten eerste zijn ze veel langer, dat is wel wat minder. een lesuur duurt hier 80 minuten en dat heb je 10/15 minuten om na de volgende les te gaan. Dus in die tussentijd gaan veel mensen even roken, eten halen of drinken halen.
Ten tweede is datgene wat je in de les doet heel anders. Het is niet zozeer luisteren naar de leraar maar meer zelf bezig zijn en zorgen dat je zelf veel praat.

De mensen die je hier op school leert kennen zijn ook allemaal heel open. Iedereen is hier namelijk alleen dus iedereen is aardig en wil graag nieuwe mensen leren kennen.
In een soort flat voor mensen van deze school worden soms feestjes gegeven in het woongedeelte. Ik ben tot nu toe alleen gister nog maar naar zo'n feestje geweest maar dat was wel erg gezellig.

In mijn gastgezin en in deze meeste gastgezinnen laten ze je ook erg vrij. Zo lang ze weten waar je bent vinden ze het vaak wel goed. Ze vinden het belangrijk te weten waar je bent, maar verder is het vooral je eigen verantwoordelijkheid. Dit is wel fijn want hierdoor kun je ook meer ondernemen en ervaren.

Ook het eten hier is wel lekker, we eten alleen erg vaak hetzelfde. Heel vaak een wokschotel van kool, wortelen en uit. Hierbij worden dan wat andere groenten afgewisseld. Hierbij zit dat meestal iets van spagetti of noodles. Vlees eten ze hier verder bijna geen. We hebben 1 keer vissticks gehad en de andere keren was het een beetje vlees dat door de pasta zat. Ook krijg ik in mijn gastgezin iedere keer na het eten ijs, maar ik sla het toch maar regelmatig over. ;)

Heel veel heb ik nog niet gezien omdat ik natuurlijk gewoon naar school moet. Ik ben vorige week vrijdag wel al naar de Skytower geweest en zaterdags naar een onderwaterwereld. Zondag zijn we met het gastgezin naar Bay of Island geweest en we hebben daar fish and chips gegeten. Mijn "host mom" zei dat het iets typish Nieuw-Zeelands was, maar ik dacht eigenlijk dat het meer iets Engels was dat zei over genomen hebben.

Ik heb de foto's van tot nu toe wel al wat op facebook gezet maar ik moet ze hier nog even op gaan zetten.

Toen ik hier aankwam was het weer niet zo geweldig, het is hier natuurlijk ook nog winter, maar dit begint wel steeds beter te worden.
Daarom wil ik ook met de grotere uitstapjes wachten tot het weer wat beter is.

bye bye!!

  • 26 Augustus 2011 - 09:45

    Madieke:

    Ah, leukleuk iris!
    ik had op facebook idd de foto's al gezien, super leuk!
    Wel balen dat de lessen dan langer duren, maar dan kun je wel meer doen in een les, toch? hoeveel lessen heb je op een dag?
    hier is het weer ook niet echt geweldig, dus je mist hier niet zo veel, haha! ofja, gister ging het nog wel, toen was het best warm.
    Morgen spes toernooi, ben benieuwd wat we der van gaan maken, haha!
    Veel liefs

  • 26 Augustus 2011 - 16:10

    Mama:

    heej Irisje,
    We dachten al die heeft het zo druk dat ze geen tijd heeft om iets op de site te zetten. Maar er is gelukkig weer nieuws! Ben wel benieuwd naar de foto's van je uitstapjes. Het weer is hier zeer wisselvallig. Op sommige dagen wordt het ineens zo donker midden op de dag dat de straatverlichting aanspringt.
    Bas gaat komende week ook weer met het normale leven beginnen.
    groetjes van on s allemaal :)

  • 27 Augustus 2011 - 11:07

    Anja En Theo:

    Hallo Iris

    Zeg dat kan echt niet met dat eten daar, hoe zit dat dan met die varkens boeren zo komen wij onze geweldige
    heerlijke beenhammetjes en spekjes enz!!!!!!! nooit kwijt ,dat ze maar gauw vlees eten gaan.
    Zo te lezen gaat het goed met je de tijd vliegt zeg, nu al 14 dagen om.
    Thei en ik zijn net vier dagen wezen fietsen rondom Thorn we hebben een paar mooie dagen gehad en jullie pap heeft weer eens varkensboertje MOGEN spelen. Nu is hij weer druk met de coniferen. Hier is het Sol weekeind aan de gang Ik hoop dat het druk is, er is nog zoveel meer te doen dit weekeind.(kermis in castenray en Wipe out in venray)
    Vandaag heeft Maud haar feestje ze gaat donderdag vertrekken. Evelien is net terug van haar introductie week, van de Has. ze heeft er flink van gelust en is goed gedrilt. twee uur rondjes lopen in de stromende regen
    en niet mogen plassen wanneer je wilt en dan midden op het grasveld.enz.enz, maar ze heeft het toch erg naar de zin gehad en had het zeker niet willen missen.Maandag gaat voor haar de school beginnen
    Zo iris volgende keer weer wat nieuws Een dikke knuffel van ons allemaal Groetjes Anja

  • 27 Augustus 2011 - 17:24

    Leo En Mieke:

    Hallo Iris, uit je berichtjes maken we op dat je het goed naar je zin hebt. Krijg je daar allen maar Engels of ook andere leuke vakken? Ik ga ervan uit van wel. We wensen je nog een leerzame tijd en lezen je verslagjes wel. Groetjes uit Maasbree.

  • 27 Augustus 2011 - 19:34

    Opa En Oma:

    Hoi Iris
    Leuk te horen dat het je goed gaat.
    We volgen je verslagen heeeeeeeeeel goed
    Groetjes Opa en Oma

  • 28 Augustus 2011 - 11:46

    Wies Willems:

    Hoi Iris
    Leuk dat het zo goed gaat.
    Ik heb je verslag met veel plezier gelezen.

  • 28 Augustus 2011 - 19:21

    Wendy:

    leuke foto's iris! Volgens mij bevalt het daar wel en heb je al veel mensen ontmoet! Echt leuk om zo'n verhaaltjes te lezen, ben nu alweer benieuwd naar de volgende haha! Hier begint het schoolleven ook weer bijna. Morgen nog een dagje vrij en dan begint het leren weer!
    veeeeel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 02 Aug. 2011
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 40563

Voorgaande reizen:

10 Juni 2014 - 22 December 2014

Stage Malta

12 Augustus 2011 - 23 December 2011

Cursus engels

Landen bezocht: